Skip to main content

Primary tabs

VICTOR MEJIA

Professeure des universités

Comportements Responsables et Enjeux Sociétaux

Profile picture for user mejiav

Contact details

Victor.Mejia@univ-grenoble-alpes.fr

Social networks :

Assortiments et choix des consommateurs

Fidélité et recherche de variété des consommateurs

Ensemble de recommandations

Grande distribution, e-commerce

Scientific disciplines

Discipline(s) scientifique(s)

Marketing

Enseignement

Fondamenteux du Marketing

Marketing des services

Etudes marketing

Statistiques et analyses de données

Publications

Aurier Ph., Mejía V. D. (2021), The Differing Impacts of Brand-Lines’ Breadth and Depth on Customers’ Repurchasing Behavior of Frequently Purchased Packaged Goods, Journal of the Academy of Marketing Science (FNEGE rang 1, FT50), August, DOI: 10.1007/s11747-021-00797-9.


Mejía V. D., Aurier Ph., Huamán-Ramirez R. (2021), Disentangling the respective impacts of assortment size and alignability on perceived assortment variety, Journal of Retailing and Consumer Services (FNEGE rang 3), 59, mars, DOI: 10.1016/j.jretconser.2020.102386.


Aurier Ph., Mejía V. D. (2020), The Interplay of Brand-Line Assortment Size and Alignability in the Sales of Brand-Lines and Line-extensions of Frequently Purchased Products, Journal of Business Research (FNEGE rang 2), 117, 163-175, DOI: 10.1016/j.jbusres.2020.05.024.


Aurier Ph., Mejía V. D. (2015), Gamme de produits et fidélisation des consommateurs dans les catégories d’achat fréquent : Proposition d’un cadre conceptuel et d’un modèle diagnostic, Décisions Marketing (rang 3 FNEGE), 78, avril-juin, DOI: 10.7193/DM.078.95.112.


Aurier Ph., Mejía V. D. (2014), Multivariate Logit and Probit models for simultaneous purchases: Presentation, uses, appeal and limitations, Recherches et Application en Marketing (English Edition) (rang 2 FNEGE), 29, 2, 75–94, DOI: 10.1177/2051570714535531.


Aurier Ph., Mejía V. D. (2014), Les modèles Logit et Probit multivariés pour la modélisation des achats simultanés : Présentation, utilisation, intérêts et limites, Recherches et Applications en Marketing (rang 2 FNEGE), 29, 2, 79–98, DOI: 10.1177/0767370113517346.

Submitted on September 24, 2024

Updated on October 2, 2024